loading...

مرجع مقالات رسمي سئو

مقالات رسمي سئو

بازدید : 336
سه شنبه 4 شهريور 1399 زمان : 11:53


کال تو اکشن یا این که درخواست برای مبادرت از سوی یوزرها وب سایت یکی‌از مهم ترین قسمت‌های مشترک بین بازاریابی محتوا و طراحی وب میباشد. سئو سایت از یک طرف هنگام ساخت و ساز محتوا می‌اقتدار به آن پرداخت و انواعی از آن را ساخت کرد و از سوی دیگر هنگام ساخت سایت می بایست دکمه‌های CTA را در تارنما جاگذاری کرد.
با یک مشاهده کرد دیگر برای پباده سازی دکمه Call to action هم نیاز به یک شخص مطلع به قواعد نوشتاری و شخصیت مخاطبان داریم که متنی برای دکمه بنویسید و هم به یک طراح خوب برای پباده سازی دکمه نیاز میباشد و هم یک کارشناس و شخص با خبر به اصول بازاریابی دیجیتال و جذب مشتری برای گزینش محل قرار دادن دکمه در وبسایت. ولی با مطالعه این نوشته‌ی علمی با کلیه این علم ها آشنا خواهید شد. با ما یاور باشید.

معنا CTA یا این که call to action چه می‌باشد؟
کال تو اکشن یا این که CTA یک تصویر یا این که یک خط نوشته میباشد که از بازدیدکنندگان وب سایت، مشتریان و یوزرها می خواهد کاری را انجام دهند. مضمون‌ لغوی کال تو اکشن نیز همین میباشد؛ یعنی «درخواست برای مبادرت»!
معمولی‌ترین نمونه‌های درخواست برای مبادرت عبارت‌اند از:

اینجا کلیک نمایید
بیشتر بدانید
اضافه کردن به سبد خرید
مشاهده بقیه موردها
و غیره
گونه های CTA
زمانی یک CTA خوب داشته باشید، هر شیت از سایتتان قادر است درصد بیشتری از بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل نماید. در مقابل، مخاطب در یک برگه فارغ از کال تو اکشن مطلوب نمی‌داند چه فعالیت می بایست انجام دهد.
این شما میباشید که می بایست به مخاطب توصیه دهید بعداز مطالعه این نوشته‌ی‌علمی در خبر نامه عضو گردید، پس از عضویت در روزنامه کد تخفیف اخذ نمائید، بعد از آن از روش کد تخفیف خرید نمایید، پس از انجام خرید در نظرسنجی کمپانی نمایید و برای تخفیف بیشتر مشتری نو معرفی فرمائید.
البته هریک از این دکمه‌ها بایستی از لحاظ ظاهری چطور پباده سازی شوند، از چه متنی به کار گیری نمایند و در کجای شیت قرار بگیرند تا بیشترین تأثیر را بر بازدیدکنندگان داشته باشند و برای آنان ترغیب‌کننده باشند؟
به عنوان مثال درصورتی که استفاده کننده در به عبارتی اولِ ورود با یک پاپ‌آپ مواجه خواهد شد به نظرش بسیار آزاردهنده خواهد آمد؛ ولی این پاپ‌آپ زمانی در طول مطلوب در مقابل استفاده کننده قرار بگیرد بسیار هم مطلوب و حتی ترغیب کننده خواهد بود. با ما یار و همدم باشید تا شمارا با این فوت‌و‌فن‌ها آشنا کنیم.

گونه های دکمه‌های کال تو اکشن عبارت‌اند از:

دکمه‌های کال تو اکشن فارغ از خطر
برای جذب مشتری بیشتر، بایستی به یوزرها پیشنهادهای بی‌خطر بدهید. فرض فرمائید خویش شما برای او‌لین توشه وارد یک وب سایت گردیده‌اید، آیا بلافاصلهً از آن خرید خواهید کرد؟ احتمالاً نه.
مشتریان بالقوه نخست می بایست از محصول ها متعدد و اشتباهات احتمالی آن ها باخبر گردیده، آن‌گاه آنان را آزمایش نمایند تا در غایت سوای واهمه و نگرانی به خرید تشویق شوند. به همین برهان تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری یا این که خریدار معمولاً با تأخیر انجام می شود.
حتی خیلی از وقت ها هر کس از سایتتان بازدید می‌نماید لزوماً نیازی به محصولاتتان ندارد و شاید به هیچ عنوانً قصد خرید هم نداشته باشد. این وظیفه شماست که او‌را به خریدار تبدیل فرمائید! برای انجام این فعالیت می بایست از پیشنهادهای بی‌خطر به کار گیری فرمایید. این پیشنهادهای بی‌خطر -همانگونه که گفته شد- میتواند دربرگیرنده مورد ها پایین باشد:

آزمایش بدون پول کالا (مطلوب تولیدات قابل انعطاف‌افزاری؛ مثل به کار گیری 30 روزه بدون پول از برنامه)
دانلود بدون پول بخشی از کتاب
مطالعه عیب گیری و ارزیابی جنس
مطالعه نظرها خریداران فرآورده
مطالعه گزارش مقایسه‌ای در میان این فرآورده و بقیه تولیدات شبیه
و موردها شبیه
می بایست در مخاطب حس نیاز ساخت و ساز فرمائید، طوری که مخاطب احساس نماید دیگر معاش سوای این مال بسیار طاقت فرسا خواهد بود و متاع شما چاره کل مشکلاتش میباشد. بایستی به‌این سود رسد که در‌حالتی که فرآورده شما‌را بخرد کارهایش سریع‌خیس و بهتر پیش خواهد رفت.
اعتنا داشته باشید که هیچ کس محصولی را که نمی‌داند چه سودی برایش دارااست نمی‌خرد. پس می بایست در شکل قابلیت یک آزمایش مجانی به استفاده کننده بدهید. در غیر این شکل با ایده ها مشتریان یا این که تایپ کردن مطالبی زیرا عیب گیری و نظارت و ... اعتنا وی را جلب نمایید.
مدام کلمه و واژه «بدون پول» برای ما جلب اعتنا کننده میباشد. به کار گیری از این واژه بر روی این نوع از دکمه‌های کال تو اکشن می تواند در کلیک دریافت کردن موءثر باشد.

CTA مربوط به تیتر برگه
لینک و پیوند دهی داخلی نوعی CTA محسوب میشود. مخاطب قادر است با استعمال از پیوند دهی داخلی داده ها بیشتری درباره‌ی مسئله کسب نماید. به همین خواسته با قرار دادن پیوند‌هایی دربین متن مهم ورقه می توانید مخاطب را به پست‌های پیشین وبلاگتان هدایت فرمایید و براین اساس ایشان را در سایتتان ارشاد نمائید.

کال تو اکشن کانال‌های اجتماعی
بی شک این روز ها داشتن کانال‌های اجتماعی یک کدام از الزامات هر نوع کسب و کاری میباشد. یوزرها و مشتریان بالقوه شما از تمامی طرف با کانال‌های اجتماعی اشراف گردیده‌اند؛ بدین ترتیب می توانید با استعمال از دکمه‌های درخواست برای بازدید از کانال‌های اجتماعی از یوزرها بخواهید تا شمارا درین کانال‌ها فالو نمایند.
براین اساس در کل ارتفاع روز می توانید برایشان پیام ارسال فرمائید و در مقابل از آن ها حیث و لایک بگیرید.

پاپ‌آپ‌های هنگام خروج
این نوع پاپ‌آپ‌ها برای جذب کاربرانی میباشد که قصد خروج از وب سایت را دارا هستند. با این طریق میتوانید نرخ خروج از وب سایت خویش را کاهش دهید.
نرخ خروج وب لاگ‌ها معمولاً بیشتر از دیگر وبسایت‌ها میباشد. اکثر عده ای که به وب لاگ شما می آیند تا قبل از اینً ابداً اسمی از آن نشنیده‌اند و معمولاً صرفا با یک کاوش در گوگل وارد یکی‌از مقاله‌ها وب لاگ شما گردیده‌اند؛ براین اساس مجال خیر و خوبی در دست شماست که در همین‌جا این یوزرها را به استفاده کننده دایم تارنما یا این که وبلاگتان تبدیل فرمائید و اذن ندهید همین یک توشه اولی و آخری باری باشد که به شما رمز میزنند.
متأسفانه این بازدیدکنندگان به یک CTA عادی در انتها پست بلاگ جواب نمی‌دهند؛ شایسته ترین نوع کال تو اکشن برای جذب بازدیدکنندگانی که او‌لین توشه میباشد به وبسایت شما راز میزنند پاپ‌آپ میباشد.
این پاپ‌آپ قادر است درخواست برای دانلود یک کتاب، عضویت در مجله، توصیه یک تخفیف برای اولی خرید یا این که هر چیز مشابهی باشد.

هدف ها پباده سازی دکمه CTA
برای هر هدفی بایستی نوع متناسب از کال تو اکشن استعمال شود. به این ترتیب نمی‌توانید یک دکمه «اینجا کلیک فرمایید» در هر مکان وب سایت قرار دهید و توقع داشته باشید عموم روی آن کلیک نمایند. بلکه بایستی در حیث بگیرید این دکمه برای کدام دسته از یوزرها جای دارد. این دسته از یوزرها در کدام مرحله از قیف خرید مشتری قرار دارا هستند و بعد از آن با اعتنا به حالت کنونی یوزرها شایسته ترین نوع درخواست برای مبادرت را تعیین نمایید.
ما عموماً مهاجرت یک مشتری از هنگامی که تحت عنوان یک بازدیدکننده وارد سایتمان میگردد تازمانیکه تبدیل به یک مشتری بامسئولیت گردیده و حتی سایر افراد را به خرید از ما تشویق می‌نماید به یک مسافرت در یک تونل شبیه قیف تشبیه می کنیم، از این جهت که ورودی این تونل بسیار بزرگ میباشد –یعنی تعداد بازدیدکنندگان زیادند- و خروجی آن باریک می گردد –یعنی تعداد افرادی که از در بین بازدیدکنندگان به خریدار با مسئولیت تبدیل می شوند بسیار معدود میباشد.
برای اینکه CTA مؤثر واقع خواهد شد می بایست در پباده سازی آن به منزلت فعلی استفاده کننده در قیف خرید مشتری و غرض ما از تبدیل وی از چه جایگاهی به چه جایگاهی اعتنا گردد. با دقت به‌این گزینه، قادر خواهیم بود چندین مجموعه مقصود را در حیث بگیریم:

جذب بازدیدکننده نخستین برای وبسایت
تبدیل بازدیدکنندگان به استفاده کننده مستمر وب سایت؛ یعنی اشخاصی که مجدداً به وبسایت راز بزنند
تبدیل یوزرها همیشگی وبسایت به مشتری یا این که خریدار
تبدیل مشتری‌ها به مشتریان دارای تعهد و تبلیغ کننده؛ این دسته اشخاص دیگر افراد را تشویق به خرید از شما می‌نمایند
با اعتنا به‌این مجموعه‌های کاربری می بایست دکمه‌های کال تو اکشن را با هدف ها ذیل پباده سازی کنیم:

جذب استفاده کننده دایم
همانطور که گفته شد در پباده سازی دکمه CTA می بایست مشاهده کنید هدفتان جذب کدام دسته از یوزرها میباشد و این یوزرها در کجای قیف مسافرت مشتری قرار دارا هستند.
اولی مرحله بعداز ورود یوزرها به وبسایت این میباشد که آن‌ها‌را به مخاطب دایم تبدیل نمائید. می بایست کاری نمایید تا به استفاده کننده مستمر شما تبدیل شوند. به‌این خواسته می توانید از کال تو اکشن‌های پایین استعمال فرمائید:

فرم عضویت در وبسایت
دکمه دانلود مجانی
دکمه بیشتر بخوانید
شناخت با محصول ها یا این که سرویس ها
اشتراک گذاری مقاله در کانال‌های اجتماعی
این نوع دکمه‌های درخواست برای مبادرت بایستی در جایی قرار گیرند که به راحتی چشم شوند، حتی پباده سازی آنان نیز بایستی به سیرتکامل‌ای باشد که به دیده بیایند. شایسته ترین محل قرارگیری این نوع دکمه‌ها در آخر نوشته ی علمی، ردیف کناری بلاگ یا این که به طور بنر در یک کناره از شیت فرود میباشد.

یادگرفتن یوزرها مستمر
این دکمه‌های کال تو اکشن منحصر به فرد کاربرانی میباشد که به وبسایت رمز می زنند البته هنوز تصمیمی برای خرید مال یا این که به کارگیری از سرویس ها شما اتخاذ نکرده میباشد. چه فعالیت می بایست کرد؟ می بایست این دسته اشخاص را با پیشنهادهایی هدفمند وسوسه نمائید. خیلی اعتنا نمایید که‌این پیشنهادها بایستی متناسب با حالت یوزرها در مسافرت مشتری در قیف باشند. به عنوان مثال پیشنهادهای پایین می توانند مطلوب باشند:

دموی فرآورده
به کار گیری محدود بدون‌پول از فرآورده (ویژه قابل انعطاف‌افزارها، مثل به کار گیری 30 روز مجانی از آنتی‌ویروس)
مشورت کردن بدون‌پول
این پیشنهادها تمامی به نوعی در سمت فراگیری استفاده کننده برای استعمال از محصول ها یا این که سرویس ها پباده سازی گردیده‌اند تا مخاطب پس از به کارگیری، نسبت به خرید ترغیب گردد.
این نوع CTA ها را می توانید در صفحاتی قرار دهید که میدانید اکثر یوزرها همیشگی به آنجا راز می زنند. حتی میتوانید از SMART CTA یا این که CTA هوشمند یا این که از طریق‌های بازاریابی ایمیلی به‌این مراد استعمال نمائید.

فروش
بعضی دیگر از کال تو اکشن‌ها با غرض فروش پباده سازی میگردند. این call to action ها ویژه کاربرانی میباشد که بازدیدکننده همیشگی سایتتان می باشند و در عین حالا در مرز تصمیم‌گیری برای خرید قرار دارا هستند. در حال حاضر وقت آن میباشد تا پایانی سعی خویش را برای ترغیب آنها به خرید انجام دهید.
معمولاً در‌این نوع دکمه‌ها از عبارت‌هایی مثل مثال‌های ذیل به کار گیری میگردد:

تخفیف 20 درصدی فقط تا 2 روز دیگر
در فستیوال زمستانه ما کمپانی فرمائید
تخفیف مجموع تولیدات تا 40 درصد
هم‌چنین اقداماتی زیرا ارسال کد تخفیف ویژه یوزرها دیرین یا این که قرار دادن زمان سنج معکوس در کنار محصول ها تخفیف‌دار نیز میتوانند موءثر واقع شوند.
شایسته ترین جای برای قرارگیری این دکمه‌های کال تو اکشن قادر است در داشبورد یا این که برگه ورود به وب سایت یوزرها باشد. محل دیگری که برای دکمه‌های ترغیب کننده برای خرید مطلوب میباشد، به عبارتی ورقه خرید و کنار تولیدات میباشد.


کال تو اکشن یا این که درخواست برای مبادرت از سوی یوزرها وب سایت یکی‌از مهم ترین قسمت‌های مشترک بین بازاریابی محتوا و طراحی وب میباشد. سئو سایت از یک طرف هنگام ساخت و ساز محتوا می‌اقتدار به آن پرداخت و انواعی از آن را ساخت کرد و از سوی دیگر هنگام ساخت سایت می بایست دکمه‌های CTA را در تارنما جاگذاری کرد.
با یک مشاهده کرد دیگر برای پباده سازی دکمه Call to action هم نیاز به یک شخص مطلع به قواعد نوشتاری و شخصیت مخاطبان داریم که متنی برای دکمه بنویسید و هم به یک طراح خوب برای پباده سازی دکمه نیاز میباشد و هم یک کارشناس و شخص با خبر به اصول بازاریابی دیجیتال و جذب مشتری برای گزینش محل قرار دادن دکمه در وبسایت. ولی با مطالعه این نوشته‌ی علمی با کلیه این علم ها آشنا خواهید شد. با ما یاور باشید.

معنا CTA یا این که call to action چه می‌باشد؟
کال تو اکشن یا این که CTA یک تصویر یا این که یک خط نوشته میباشد که از بازدیدکنندگان وب سایت، مشتریان و یوزرها می خواهد کاری را انجام دهند. مضمون‌ لغوی کال تو اکشن نیز همین میباشد؛ یعنی «درخواست برای مبادرت»!
معمولی‌ترین نمونه‌های درخواست برای مبادرت عبارت‌اند از:

اینجا کلیک نمایید
بیشتر بدانید
اضافه کردن به سبد خرید
مشاهده بقیه موردها
و غیره
گونه های CTA
زمانی یک CTA خوب داشته باشید، هر شیت از سایتتان قادر است درصد بیشتری از بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل نماید. در مقابل، مخاطب در یک برگه فارغ از کال تو اکشن مطلوب نمی‌داند چه فعالیت می بایست انجام دهد.
این شما میباشید که می بایست به مخاطب توصیه دهید بعداز مطالعه این نوشته‌ی‌علمی در خبر نامه عضو گردید، پس از عضویت در روزنامه کد تخفیف اخذ نمائید، بعد از آن از روش کد تخفیف خرید نمایید، پس از انجام خرید در نظرسنجی کمپانی نمایید و برای تخفیف بیشتر مشتری نو معرفی فرمائید.
البته هریک از این دکمه‌ها بایستی از لحاظ ظاهری چطور پباده سازی شوند، از چه متنی به کار گیری نمایند و در کجای شیت قرار بگیرند تا بیشترین تأثیر را بر بازدیدکنندگان داشته باشند و برای آنان ترغیب‌کننده باشند؟
به عنوان مثال درصورتی که استفاده کننده در به عبارتی اولِ ورود با یک پاپ‌آپ مواجه خواهد شد به نظرش بسیار آزاردهنده خواهد آمد؛ ولی این پاپ‌آپ زمانی در طول مطلوب در مقابل استفاده کننده قرار بگیرد بسیار هم مطلوب و حتی ترغیب کننده خواهد بود. با ما یار و همدم باشید تا شمارا با این فوت‌و‌فن‌ها آشنا کنیم.

گونه های دکمه‌های کال تو اکشن عبارت‌اند از:

دکمه‌های کال تو اکشن فارغ از خطر
برای جذب مشتری بیشتر، بایستی به یوزرها پیشنهادهای بی‌خطر بدهید. فرض فرمائید خویش شما برای او‌لین توشه وارد یک وب سایت گردیده‌اید، آیا بلافاصلهً از آن خرید خواهید کرد؟ احتمالاً نه.
مشتریان بالقوه نخست می بایست از محصول ها متعدد و اشتباهات احتمالی آن ها باخبر گردیده، آن‌گاه آنان را آزمایش نمایند تا در غایت سوای واهمه و نگرانی به خرید تشویق شوند. به همین برهان تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری یا این که خریدار معمولاً با تأخیر انجام می شود.
حتی خیلی از وقت ها هر کس از سایتتان بازدید می‌نماید لزوماً نیازی به محصولاتتان ندارد و شاید به هیچ عنوانً قصد خرید هم نداشته باشد. این وظیفه شماست که او‌را به خریدار تبدیل فرمائید! برای انجام این فعالیت می بایست از پیشنهادهای بی‌خطر به کار گیری فرمایید. این پیشنهادهای بی‌خطر -همانگونه که گفته شد- میتواند دربرگیرنده مورد ها پایین باشد:

آزمایش بدون پول کالا (مطلوب تولیدات قابل انعطاف‌افزاری؛ مثل به کار گیری 30 روزه بدون پول از برنامه)
دانلود بدون پول بخشی از کتاب
مطالعه عیب گیری و ارزیابی جنس
مطالعه نظرها خریداران فرآورده
مطالعه گزارش مقایسه‌ای در میان این فرآورده و بقیه تولیدات شبیه
و موردها شبیه
می بایست در مخاطب حس نیاز ساخت و ساز فرمائید، طوری که مخاطب احساس نماید دیگر معاش سوای این مال بسیار طاقت فرسا خواهد بود و متاع شما چاره کل مشکلاتش میباشد. بایستی به‌این سود رسد که در‌حالتی که فرآورده شما‌را بخرد کارهایش سریع‌خیس و بهتر پیش خواهد رفت.
اعتنا داشته باشید که هیچ کس محصولی را که نمی‌داند چه سودی برایش دارااست نمی‌خرد. پس می بایست در شکل قابلیت یک آزمایش مجانی به استفاده کننده بدهید. در غیر این شکل با ایده ها مشتریان یا این که تایپ کردن مطالبی زیرا عیب گیری و نظارت و ... اعتنا وی را جلب نمایید.
مدام کلمه و واژه «بدون پول» برای ما جلب اعتنا کننده میباشد. به کار گیری از این واژه بر روی این نوع از دکمه‌های کال تو اکشن می تواند در کلیک دریافت کردن موءثر باشد.

CTA مربوط به تیتر برگه
لینک و پیوند دهی داخلی نوعی CTA محسوب میشود. مخاطب قادر است با استعمال از پیوند دهی داخلی داده ها بیشتری درباره‌ی مسئله کسب نماید. به همین خواسته با قرار دادن پیوند‌هایی دربین متن مهم ورقه می توانید مخاطب را به پست‌های پیشین وبلاگتان هدایت فرمایید و براین اساس ایشان را در سایتتان ارشاد نمائید.

کال تو اکشن کانال‌های اجتماعی
بی شک این روز ها داشتن کانال‌های اجتماعی یک کدام از الزامات هر نوع کسب و کاری میباشد. یوزرها و مشتریان بالقوه شما از تمامی طرف با کانال‌های اجتماعی اشراف گردیده‌اند؛ بدین ترتیب می توانید با استعمال از دکمه‌های درخواست برای بازدید از کانال‌های اجتماعی از یوزرها بخواهید تا شمارا درین کانال‌ها فالو نمایند.
براین اساس در کل ارتفاع روز می توانید برایشان پیام ارسال فرمائید و در مقابل از آن ها حیث و لایک بگیرید.

پاپ‌آپ‌های هنگام خروج
این نوع پاپ‌آپ‌ها برای جذب کاربرانی میباشد که قصد خروج از وب سایت را دارا هستند. با این طریق میتوانید نرخ خروج از وب سایت خویش را کاهش دهید.
نرخ خروج وب لاگ‌ها معمولاً بیشتر از دیگر وبسایت‌ها میباشد. اکثر عده ای که به وب لاگ شما می آیند تا قبل از اینً ابداً اسمی از آن نشنیده‌اند و معمولاً صرفا با یک کاوش در گوگل وارد یکی‌از مقاله‌ها وب لاگ شما گردیده‌اند؛ براین اساس مجال خیر و خوبی در دست شماست که در همین‌جا این یوزرها را به استفاده کننده دایم تارنما یا این که وبلاگتان تبدیل فرمائید و اذن ندهید همین یک توشه اولی و آخری باری باشد که به شما رمز میزنند.
متأسفانه این بازدیدکنندگان به یک CTA عادی در انتها پست بلاگ جواب نمی‌دهند؛ شایسته ترین نوع کال تو اکشن برای جذب بازدیدکنندگانی که او‌لین توشه میباشد به وبسایت شما راز میزنند پاپ‌آپ میباشد.
این پاپ‌آپ قادر است درخواست برای دانلود یک کتاب، عضویت در مجله، توصیه یک تخفیف برای اولی خرید یا این که هر چیز مشابهی باشد.

هدف ها پباده سازی دکمه CTA
برای هر هدفی بایستی نوع متناسب از کال تو اکشن استعمال شود. به این ترتیب نمی‌توانید یک دکمه «اینجا کلیک فرمایید» در هر مکان وب سایت قرار دهید و توقع داشته باشید عموم روی آن کلیک نمایند. بلکه بایستی در حیث بگیرید این دکمه برای کدام دسته از یوزرها جای دارد. این دسته از یوزرها در کدام مرحله از قیف خرید مشتری قرار دارا هستند و بعد از آن با اعتنا به حالت کنونی یوزرها شایسته ترین نوع درخواست برای مبادرت را تعیین نمایید.
ما عموماً مهاجرت یک مشتری از هنگامی که تحت عنوان یک بازدیدکننده وارد سایتمان میگردد تازمانیکه تبدیل به یک مشتری بامسئولیت گردیده و حتی سایر افراد را به خرید از ما تشویق می‌نماید به یک مسافرت در یک تونل شبیه قیف تشبیه می کنیم، از این جهت که ورودی این تونل بسیار بزرگ میباشد –یعنی تعداد بازدیدکنندگان زیادند- و خروجی آن باریک می گردد –یعنی تعداد افرادی که از در بین بازدیدکنندگان به خریدار با مسئولیت تبدیل می شوند بسیار معدود میباشد.
برای اینکه CTA مؤثر واقع خواهد شد می بایست در پباده سازی آن به منزلت فعلی استفاده کننده در قیف خرید مشتری و غرض ما از تبدیل وی از چه جایگاهی به چه جایگاهی اعتنا گردد. با دقت به‌این گزینه، قادر خواهیم بود چندین مجموعه مقصود را در حیث بگیریم:

جذب بازدیدکننده نخستین برای وبسایت
تبدیل بازدیدکنندگان به استفاده کننده مستمر وب سایت؛ یعنی اشخاصی که مجدداً به وبسایت راز بزنند
تبدیل یوزرها همیشگی وبسایت به مشتری یا این که خریدار
تبدیل مشتری‌ها به مشتریان دارای تعهد و تبلیغ کننده؛ این دسته اشخاص دیگر افراد را تشویق به خرید از شما می‌نمایند
با اعتنا به‌این مجموعه‌های کاربری می بایست دکمه‌های کال تو اکشن را با هدف ها ذیل پباده سازی کنیم:

جذب استفاده کننده دایم
همانطور که گفته شد در پباده سازی دکمه CTA می بایست مشاهده کنید هدفتان جذب کدام دسته از یوزرها میباشد و این یوزرها در کجای قیف مسافرت مشتری قرار دارا هستند.
اولی مرحله بعداز ورود یوزرها به وبسایت این میباشد که آن‌ها‌را به مخاطب دایم تبدیل نمائید. می بایست کاری نمایید تا به استفاده کننده مستمر شما تبدیل شوند. به‌این خواسته می توانید از کال تو اکشن‌های پایین استعمال فرمائید:

فرم عضویت در وبسایت
دکمه دانلود مجانی
دکمه بیشتر بخوانید
شناخت با محصول ها یا این که سرویس ها
اشتراک گذاری مقاله در کانال‌های اجتماعی
این نوع دکمه‌های درخواست برای مبادرت بایستی در جایی قرار گیرند که به راحتی چشم شوند، حتی پباده سازی آنان نیز بایستی به سیرتکامل‌ای باشد که به دیده بیایند. شایسته ترین محل قرارگیری این نوع دکمه‌ها در آخر نوشته ی علمی، ردیف کناری بلاگ یا این که به طور بنر در یک کناره از شیت فرود میباشد.

یادگرفتن یوزرها مستمر
این دکمه‌های کال تو اکشن منحصر به فرد کاربرانی میباشد که به وبسایت رمز می زنند البته هنوز تصمیمی برای خرید مال یا این که به کارگیری از سرویس ها شما اتخاذ نکرده میباشد. چه فعالیت می بایست کرد؟ می بایست این دسته اشخاص را با پیشنهادهایی هدفمند وسوسه نمائید. خیلی اعتنا نمایید که‌این پیشنهادها بایستی متناسب با حالت یوزرها در مسافرت مشتری در قیف باشند. به عنوان مثال پیشنهادهای پایین می توانند مطلوب باشند:

دموی فرآورده
به کار گیری محدود بدون‌پول از فرآورده (ویژه قابل انعطاف‌افزارها، مثل به کار گیری 30 روز مجانی از آنتی‌ویروس)
مشورت کردن بدون‌پول
این پیشنهادها تمامی به نوعی در سمت فراگیری استفاده کننده برای استعمال از محصول ها یا این که سرویس ها پباده سازی گردیده‌اند تا مخاطب پس از به کارگیری، نسبت به خرید ترغیب گردد.
این نوع CTA ها را می توانید در صفحاتی قرار دهید که میدانید اکثر یوزرها همیشگی به آنجا راز می زنند. حتی میتوانید از SMART CTA یا این که CTA هوشمند یا این که از طریق‌های بازاریابی ایمیلی به‌این مراد استعمال نمائید.

فروش
بعضی دیگر از کال تو اکشن‌ها با غرض فروش پباده سازی میگردند. این call to action ها ویژه کاربرانی میباشد که بازدیدکننده همیشگی سایتتان می باشند و در عین حالا در مرز تصمیم‌گیری برای خرید قرار دارا هستند. در حال حاضر وقت آن میباشد تا پایانی سعی خویش را برای ترغیب آنها به خرید انجام دهید.
معمولاً در‌این نوع دکمه‌ها از عبارت‌هایی مثل مثال‌های ذیل به کار گیری میگردد:

تخفیف 20 درصدی فقط تا 2 روز دیگر
در فستیوال زمستانه ما کمپانی فرمائید
تخفیف مجموع تولیدات تا 40 درصد
هم‌چنین اقداماتی زیرا ارسال کد تخفیف ویژه یوزرها دیرین یا این که قرار دادن زمان سنج معکوس در کنار محصول ها تخفیف‌دار نیز میتوانند موءثر واقع شوند.
شایسته ترین جای برای قرارگیری این دکمه‌های کال تو اکشن قادر است در داشبورد یا این که برگه ورود به وب سایت یوزرها باشد. محل دیگری که برای دکمه‌های ترغیب کننده برای خرید مطلوب میباشد، به عبارتی ورقه خرید و کنار تولیدات میباشد.

برچسب ها سئو سایت ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 645
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 54
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 56
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1574
  • بازدید ماه : 2238
  • بازدید سال : 6812
  • بازدید کلی : 161186
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی