loading...

مرجع مقالات رسمي سئو

مقالات رسمي سئو

بازدید : 11
چهارشنبه 9 آذر 1401 زمان : 10:49

اطمینان فرمائید یا این که خیر الگوریتم‌ های گوگل بسیار دیدنی می باشند. این الگوریتم‌ها بیش‌خیس از دو ده سال میباشد که وجود دارا هستند و در حین امسال‌ها تکامل یافته‌اند تا به ما امداد نمایند نتیجه ها جست‌وجوی ظریف‌تری داشته باشیم.

شاید کمتر پیش بیاید دو واژه و کلمه «جالب» و «الگوریتم» را در یک پاراگراف مشاهده کنید. بیشتر به حیث میاید الگوریتم‌ها خسته‌کننده و صبر‌سربر باشند. البته اینجانب به شما اعتقاد می ‌دهم در انتهای این نوشته ی علمی نظرتان تغییر‌و تحول خواهد کرد.

البته بیایید پیش از سخن درباره جذابیت آنان ببینیم ابداً الگوریتم جستجوی گوگل چیست و به چه شکل شغل می‌نماید.

الگوریتم گوگل چیست؟
الگوریتم‌ های گوگل فرآیندها و فرمول‌هایی می باشند که سوال شما‌را می گیرند و به جواب تبدیل می‌نمایند. آن ها فی مابین تریلیون‌ها صفحه ها اینترنت جست‌وجو کرده تا داده ها موردنظر شما‌را بیابند. یک لحظه فکر کنید: تریلیون‌ها‌ یا این که به‌این شکل:

۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اما که عدد بالا صرفا یک تریلیون میباشد.

فکر کنید که الگوریتم های سرچ گوگل وجود نداشت و ما بدون چاره بودیم خودمان به نوعی این وسعت داده ها را فیلتر کنیم. در واقع این الگوریتم های جستجوی گوگل سیگنال‌های متفاوتی را از صفحه ها اینترنت با سرعتی غیرقابل تصور میخوانند و به درخواست جست‌وجوی شما جواب می دهند. الگوریتم‌ های گوگل تنها به جست‌وجوی لغت ها در شیت قانع نمیشوند. آن ها همینطور میتوانند بفهمند که محتوا چقدر تازه میباشد، چقدر احتمال داراست که هرز باشد و به چه شکل به جای شما مرتبط میشود.

تحت عنوان بازاریاب، همگی این مورد ها برای شما اساسی می‌باشند. جای و درجه شیت شما در گوگل قادر است ترافیک جستجوی ارگانیک را ارتقا یا این که کم کند. به این ترتیب اساسی میباشد که بدانید الگوریتم های جستجوی گوگل چه‌گونه عمل می‌نمایند و چه‌گونه از لحاظ پایبندی به اخلاق و رفتار با صرفه‌سازی گردیده‌اند. خلال این، تطبیق‌پذیر بودن بسیار اساسی میباشد. الگوریتم های گوگل در حین همین سال‌ها تغییرات متعددی کرده‌اند و همچنان در هم اکنون تغییر تحول می‌باشند تا استفاده کننده‌پسندتر باشند.

به روزرسانی های الگوریتم های گوگل
در سال‌های نخستین تنها تعداد انگشت‌شماری به‌روزرسانی در الگوریتم های سرچ گوگل ساخت‌و‌ساز می شد.سئو در مشهد البته فعلا هر سال الگوریتم های تازه گوگل یاور با هزاران تغییر و تحول انجام میشوند. اکثر این تغییرات آن‌قدر جزئی میباشند که به هیچ وجهً چشم نمیشوند. با این درحال حاضر بعضی وقتها گوگل به‌روز‌رسانی های الگوریتمی بزرگی را ارائه میدهد که به نحوه قابل‌توجهی بر صفحاتی که در نتیجه ها جست‌وجو بالا می آیند تأثیر می گذارد.

به دنبال سوای این‌که در دریای اصطلاحات سرگردان‌کننده seo غرق شویم، از مهمترین الگوریتم های گوگل، مخاطرات و کارکرد آن ها خوا‌هیم اعلام کرد. هم‌اینگونه توضیح خوا‌هیم اعطا کرد که چه کارهایی برای عالی شدن درجه‌ اینترنت‌وب سایت خویش در گوگل میتوانیم ایفا دهیم.


۱- پاندا
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۴ فوریه ۲۰۱۱

مخاطرات: محتوای تکراری، محتوای دزدی که اصطلاحاً به آن محتوای نازک می گویند، هرزنامه‌هایی که بوسیله آدم ساخت گردیده‌اند و بمباران کلمه ها کلیدی.

چه گونه شغل می‌نماید؟ از الگوریتم های سرچ گوگل پاندا به اصطلاح «امتیاز کیفی» را به اینترنت‌وب سایت شما می دهد. آن‌گاه از این امتیاز تحت عنوان عاملی در درجه‎بندی گوگل به کار گیری می‌گردد. در صدر الگوریتم پاندا چندان تأثیرگذار عدم وجود؛ البته در ژانویه ۲۰۱۶ به صورت دایم در الگوریتم های گوگل گنجانده شد. از آن فرصت، اینترنت‌وب سایت‌ها به‌روزرسانی‌های بیشتری اجرا میدهند. به این ترتیب هم جریمه‌های الگوریتم پاندا و هم رهایی از آن سریع‌خیس حادثه میفتد.

چه کنیم؟ اینترنت‌تارنما خویش را برای محتوای تکراری، محتوای نازک و بمباران عبارات کلیدی منظم تحلیل نمائید. می توانیدرایا پارس این عمل را بوسیله یک خزنده اینترنت‌وبسایت جاری ساختن دهید.


۲- پنگوئن
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۴ آوریل ۲۰۱۲

خطرها: پیوند‌های اسپم یا این که نامربوط، پیوند‌هایی با انکرتکست‌های (Anchor Text) بیشتراز حد با صرفه گردیده. انکرتکست‌ها به عبارتی عبارات معمولاً آبی‌رنگ رنگی میباشند که زیرشان خط کشیده شد‌ه‌است. هایپرلینک‌ها با انکرتکست‌ها تشکیل شده و برای لینک و پیوند دادن به جای دیگری در وب استعمال میشوند. در‌صورتی‌که بیشتراز حد از لغت ها کلیدی در انکرتکست‌ها استعمال فرمایید در الگوریتم های گوگل پنگوئن میباشد که مچ شمارا میگیرد.

چه‌طور شغل می‌نماید؟ غرض الگوریتم پنگوئن ذیل آوردن جايگاه وب سایت‌هایی میباشد که بک پیوند یا این که لینک و پیوند‌سازی آن ها غیرطبیعی به حیث میرسد.

چه کنیم؟ برای در هواخواهی ماندن از پنگوئن، حواستان به زیاد شدن پیوند‌های داخلی در اینترنت‌سایتتان باشد. میتوانید با یک بررسی‌کننده بک‌پیوند‌ها این استیناف‌های منظم را جاری ساختن دهید.


۳- مرغ مگس خوار
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۲ آگوست ۲۰۱۳

مخاطرات: بمباران کلمه ها کلیدی، محتوای بی‌چگونگی

چه طور عمل می‌نماید؟ دربین الگوریتم های گوگل این مرغ مگس خوار میباشد که به گوگل یاری می‌نماید تا سوال گزینه جست‌وجو را عالی تعبیر نماید what is seo و نتایجی را ارائه دهد که با مقصود جست‌وجوگر بیشتر هم خوانی داشته باشد. الگوریتم مرغ مگس‌خوار این قابلیت را برای یک شیت ساخت می‌نماید که حتی در‌صورتی‌که دقیقاً دربردارنده به عبارتی لغات کلیدی جست‌وجوگر نباشد همچنان مرتبه بگیرد و بالا بیاید. این دستور با پردازش گویش‌های طبیعی برای یافتن معانی مخفی، اصطلاحات و مترادف و هم معنی‌های عبارات به دست می آید.

چه کنیم؟ راجع‌به لغات کلیدی خویش بیشتر جست‌وجو نمائید و بر مفاهیم پشت کلمه ها کلیدی تمرکز فرمائید. با تمرکز جست‌وجوهای مرتبط، هم معنی‌ها و اصطلاحات شبیه را تجزیه و محاسبه نمائید. شایسته ترین منابع شما جست‌وجوهای مرتبط، سؤالات مرتبط و همینطور پیشنهادات اتومات جانور در نوار جستجوی گوگل می باشند.

۴- گوشی
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ آوریل ۲۰۱۵

مخاطرات: نبود ورژن موبایلی شیت یا این که ورژن موبایلی بسیار ضعیف.


چه طور عمل می‌نماید: این الگوریتم و به‌روزرسانی‌های آنگاه تمرکز را از ورژن دسکتاپ به ورژن گوشی اینترنت‌وبسایت شما تغییر‌و تحول داده میباشد. امروزه الگوریتم های گوگل همه اینترنت‌تارنما‌ها را بر طبق سرعت و کاربرپسند بودن ورژن موبایلی آنها نیز درجه‌بندی می‌نماید.

چه کنیم؟ صفحه های خویش را برای جست‌وجو در موبایل با صرفه فرمائید و روی سرعت و قابلیت و امکان به کار گیری از آن تمرکز فرمایید. آزمایش‌های تلفن همراه فرندلی (Mobile-Friendly) گوگل و اندازه‌گیری سرعت برگه به شما یاری می‌نماید متوجه گردید کدام جنبه‌های شیت شما بایستی بهبود بیابد.

۵- رنک برین (RankBrain)
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵

مخاطرات: خلا رابطه مشخص و معلوم با سوال، محتوای سطحی، رابط کاربری ضعیف

چه گونه فعالیت می‌نماید؟ این الگوریتم بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار میباشد. رنک‌برین یک کدام از الگوریتم های گوگل میباشد که به وسیله یک سیستم یادگیری ماشینی به گوگل یاری می‌نماید تا معنای پشت هر سؤال را بفهمد و شایسته ترین حاصل را در جواب به آن سؤال ارائه دهد. گوگل، رنک‌برین را سومی فاکتور اصلی در جايگاه بندی می‌نامد. در حالی که حقیقت این میباشد که ما ابداٌ فرمول ظریف پشت این به‌روزرسانی تبارک را نمی‌دانیم. رخداد لحاظ بر این میباشد که رنک‌برین مسئول سفارشی کردن نتیجه ها جستجوی گوگل برای مخاطب میباشد. با این الگوریتم گوگل بالاتر از سؤال آیتم جست‌وجوی شخص می‌رود و موردها دیگری به عنوان مثال مترادف و هم معنی‌ها، عبارات ضمنی و تاریخچه جست‌وجوی فردی هر شخص را در لحاظ می گیرد.

چه کنیم؟ با یاری ابزار تجزیه و محاسبه رقابتی، صفحه ها خویش با صرفه نمائید. این‌سیرتکامل می توانید لیست جامعی از اصطلاحات و مفاهیم مرتبط را که بوسیله تعداد متعددی از رقبای رفیعتر خویش به کارگیری میشوند، کشف نمایید. آنگاه راهی برای افزودن این لغت ها به محتوای خویش پیدا نمایید. خواهید روءیت کرد که بازدید از صفحه های شما به روش دیده‌گیری ارتقاء می یابد.

۶- برت (BERT)
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹

مخاطرات: محتوای ضعیف از دید نوشتاری، فارغ از تمرکز، فارغ از کانتکست

کانتکست در واقع متن قضیه دور و بر محتوای اساسی میباشد که به ادراک خوب آن یاری می‌نماید.
چه طور فعالیت می‌نماید؟ برت یک کدام از دیگر از الگوریتم های گوگل میباشد که از حرفه‌آوری پردازش لهجه‌های طبیعی برای شعور خوب عبارت‌های آیتم کاوش، تعبیروتفسیر متن‌ها، تشخیص لغت ها و رابطه ها در بین کلمه ها به کار گیری می‌نماید.

چه کنیم؟ سرنوشت روزی آمد که گوگل حقیقتاً به عالی تایپ کردن ارزش بخشید. برای تایپ کردن یک نسخه برداری اصولی و معنادار همت نمایید. این به‌این معنا میباشد که محتوایی که می‌نویسید مورد یا این که کانتکست داشته باشد. از حروف ربط به صحت به کار گیری نمایید و بیشتر به مدل توضیحی بنویسید.

۷- به روزرسانی اساسی
تاریخ به‌روزرسانی: سال ۲۰۱۷ تاکنون

چه گونه عمل می‌نماید؟ از سال ۲۰۱۷ به‌ بعد از آن الگوریتم های نو گوگل تحت عنوان به‌روزرسانی‌های اساسی معرفی گردیده‌اند. از آن مجال، حتی شفافیت کمتری درباره ی این‌که‌این به‌روزرسانی‌ها چیست و کدام نصیب از جست‌وجو را بهبود می بخشد وجود داراست. این احتمال وجود داراست که‌این به‌روزرسانی‌ها صرفا گسترش‌هایی جزئی در به‌روزرسانی‌های گذشته الگوریتم های گوگل باشد.

چه کنیم؟ از آنجایی که اثرات به‌روزرسانی‌های الگوریتم های جستجوی گوگل اکثر زمان ها ناشناخته می باشند، یکی کارهایی که می توانید اعمال دهید این میباشد که تاریخچه نتیجه ها موتور جست‌وجو را برای عبارات کلیدی متبوع خویش ردیابی فرمائید. بعداز اعمال به‌روزرسانی می توانید رسیدگی فرمایید که کدام یک از رقبای شما در جايگاه‌بندی بالا یا این که ذیل رفته‌اند و در ارتباط دست اندرکاران مؤثر در نظر گرفتن بزنید. می توانید از ابزار رنک ترکر (Rank Tracker) استعمال فرمایید و حاصل به دست آمده را تجزیه و نظارت فرمایید.

۸- کبوتر
گلشن‌وحش الگوریتم های گوگل

اما که گلشن‌وحش گوگل هنوز! نیست. البته به جز پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار که در صدر اشاره شد الگوریتم دیگری با اسم یک حیوان در الگوریتم های گوگل وجود دارااست: الگوریتم کبوتر.


خطرها: برخلاف پاندا و پنگوئن، الگوریتم کبوتر یک به‌روزرسانی بر طبق جریمه وجود ندارد.

چه طور عمل می‌نماید؟ بین الگوریتم های گوگل تمرکز الگوریتم کبوتر بر محلی بودن نتیجه ها جست‌وجو میباشد. کبوتر با پیش بینی شرایط مکانی استفاده کننده حاصل جست‌وجو و نقشه گوگل را زیر تأثیر قرار میدهد. الگوریتم کبوتر یک امتیاز آشکار برای استحصال‌وکارهای محلی میباشد که در‌پی جذب مشتریان از بخش ها گوشه و کنار خویش می‌باشند.

چه کنیم؟ با به کار گیری از لغات کلیدی مطابق جای شما میتوانید از الگوریتم کبوتر به عایدی خویش به کارگیری نمایید. خلال این می توانید محل حصول‌وکارتان را در نقشه گوگل نماد‌ نمائید و این نقشه را در نصیب رابطه با ما در وبسایت خویش اضافه نمایید.

حرف آخری
در‌این نوشته‌علمی به الگوریتم های جالب گوگل و کارکرد آن ها پرداختیم و نکاتی که هنگام بهینه سازی می بایست در حیث بگیریم. ولی در واقع فقط کاری که شما بایستی ایفا بدهید این میباشد که فقطً جهت حصول جايگاه عالی برای یک واژه و کلمه کلیدی خاص همت نکنید. محتوایی ساخت‌و‌ساز فرمایید که به نیاز یوزرها جواب میدهد. در واقع مقصود گوگل از این الگوریتم‌ها تشویق مدیران اینترنت و بازاریابان به تکثیر محتوایی میباشد که در نوع خویش شایسته ترین باشد. در حالتی‌که محتوایی ساخت و ساز میکنید که به سؤالات عموم جواب می دهد، با‌یقین در مسیر صدق قرار گرفته‌اید.

آیا سؤالات بیشتری در خصوص الگوریتم های جستجوی گوگل دارید؟ ذوق زده می‌شویم که در نصیب نظرها به آن ها بپردازیم. همینطور در شرایطی که تا کنون بوسیله گوگل جریمه گردیده‌اید معطل تلاوت تجربیات شما هستیم.

اطمینان فرمائید یا این که خیر الگوریتم‌ های گوگل بسیار دیدنی می باشند. این الگوریتم‌ها بیش‌خیس از دو ده سال میباشد که وجود دارا هستند و در حین امسال‌ها تکامل یافته‌اند تا به ما امداد نمایند نتیجه ها جست‌وجوی ظریف‌تری داشته باشیم.

شاید کمتر پیش بیاید دو واژه و کلمه «جالب» و «الگوریتم» را در یک پاراگراف مشاهده کنید. بیشتر به حیث میاید الگوریتم‌ها خسته‌کننده و صبر‌سربر باشند. البته اینجانب به شما اعتقاد می ‌دهم در انتهای این نوشته ی علمی نظرتان تغییر‌و تحول خواهد کرد.

البته بیایید پیش از سخن درباره جذابیت آنان ببینیم ابداً الگوریتم جستجوی گوگل چیست و به چه شکل شغل می‌نماید.

الگوریتم گوگل چیست؟
الگوریتم‌ های گوگل فرآیندها و فرمول‌هایی می باشند که سوال شما‌را می گیرند و به جواب تبدیل می‌نمایند. آن ها فی مابین تریلیون‌ها صفحه ها اینترنت جست‌وجو کرده تا داده ها موردنظر شما‌را بیابند. یک لحظه فکر کنید: تریلیون‌ها‌ یا این که به‌این شکل:

۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اما که عدد بالا صرفا یک تریلیون میباشد.

فکر کنید که الگوریتم های سرچ گوگل وجود نداشت و ما بدون چاره بودیم خودمان به نوعی این وسعت داده ها را فیلتر کنیم. در واقع این الگوریتم های جستجوی گوگل سیگنال‌های متفاوتی را از صفحه ها اینترنت با سرعتی غیرقابل تصور میخوانند و به درخواست جست‌وجوی شما جواب می دهند. الگوریتم‌ های گوگل تنها به جست‌وجوی لغت ها در شیت قانع نمیشوند. آن ها همینطور میتوانند بفهمند که محتوا چقدر تازه میباشد، چقدر احتمال داراست که هرز باشد و به چه شکل به جای شما مرتبط میشود.

تحت عنوان بازاریاب، همگی این مورد ها برای شما اساسی می‌باشند. جای و درجه شیت شما در گوگل قادر است ترافیک جستجوی ارگانیک را ارتقا یا این که کم کند. به این ترتیب اساسی میباشد که بدانید الگوریتم های جستجوی گوگل چه‌گونه عمل می‌نمایند و چه‌گونه از لحاظ پایبندی به اخلاق و رفتار با صرفه‌سازی گردیده‌اند. خلال این، تطبیق‌پذیر بودن بسیار اساسی میباشد. الگوریتم های گوگل در حین همین سال‌ها تغییرات متعددی کرده‌اند و همچنان در هم اکنون تغییر تحول می‌باشند تا استفاده کننده‌پسندتر باشند.

به روزرسانی های الگوریتم های گوگل
در سال‌های نخستین تنها تعداد انگشت‌شماری به‌روزرسانی در الگوریتم های سرچ گوگل ساخت‌و‌ساز می شد.سئو در مشهد البته فعلا هر سال الگوریتم های تازه گوگل یاور با هزاران تغییر و تحول انجام میشوند. اکثر این تغییرات آن‌قدر جزئی میباشند که به هیچ وجهً چشم نمیشوند. با این درحال حاضر بعضی وقتها گوگل به‌روز‌رسانی های الگوریتمی بزرگی را ارائه میدهد که به نحوه قابل‌توجهی بر صفحاتی که در نتیجه ها جست‌وجو بالا می آیند تأثیر می گذارد.

به دنبال سوای این‌که در دریای اصطلاحات سرگردان‌کننده seo غرق شویم، از مهمترین الگوریتم های گوگل، مخاطرات و کارکرد آن ها خوا‌هیم اعلام کرد. هم‌اینگونه توضیح خوا‌هیم اعطا کرد که چه کارهایی برای عالی شدن درجه‌ اینترنت‌وب سایت خویش در گوگل میتوانیم ایفا دهیم.


۱- پاندا
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۴ فوریه ۲۰۱۱

مخاطرات: محتوای تکراری، محتوای دزدی که اصطلاحاً به آن محتوای نازک می گویند، هرزنامه‌هایی که بوسیله آدم ساخت گردیده‌اند و بمباران کلمه ها کلیدی.

چه گونه شغل می‌نماید؟ از الگوریتم های سرچ گوگل پاندا به اصطلاح «امتیاز کیفی» را به اینترنت‌وب سایت شما می دهد. آن‌گاه از این امتیاز تحت عنوان عاملی در درجه‎بندی گوگل به کار گیری می‌گردد. در صدر الگوریتم پاندا چندان تأثیرگذار عدم وجود؛ البته در ژانویه ۲۰۱۶ به صورت دایم در الگوریتم های گوگل گنجانده شد. از آن فرصت، اینترنت‌وب سایت‌ها به‌روزرسانی‌های بیشتری اجرا میدهند. به این ترتیب هم جریمه‌های الگوریتم پاندا و هم رهایی از آن سریع‌خیس حادثه میفتد.

چه کنیم؟ اینترنت‌تارنما خویش را برای محتوای تکراری، محتوای نازک و بمباران عبارات کلیدی منظم تحلیل نمائید. می توانیدرایا پارس این عمل را بوسیله یک خزنده اینترنت‌وبسایت جاری ساختن دهید.


۲- پنگوئن
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۴ آوریل ۲۰۱۲

خطرها: پیوند‌های اسپم یا این که نامربوط، پیوند‌هایی با انکرتکست‌های (Anchor Text) بیشتراز حد با صرفه گردیده. انکرتکست‌ها به عبارتی عبارات معمولاً آبی‌رنگ رنگی میباشند که زیرشان خط کشیده شد‌ه‌است. هایپرلینک‌ها با انکرتکست‌ها تشکیل شده و برای لینک و پیوند دادن به جای دیگری در وب استعمال میشوند. در‌صورتی‌که بیشتراز حد از لغت ها کلیدی در انکرتکست‌ها استعمال فرمایید در الگوریتم های گوگل پنگوئن میباشد که مچ شمارا میگیرد.

چه‌طور شغل می‌نماید؟ غرض الگوریتم پنگوئن ذیل آوردن جايگاه وب سایت‌هایی میباشد که بک پیوند یا این که لینک و پیوند‌سازی آن ها غیرطبیعی به حیث میرسد.

چه کنیم؟ برای در هواخواهی ماندن از پنگوئن، حواستان به زیاد شدن پیوند‌های داخلی در اینترنت‌سایتتان باشد. میتوانید با یک بررسی‌کننده بک‌پیوند‌ها این استیناف‌های منظم را جاری ساختن دهید.


۳- مرغ مگس خوار
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۲ آگوست ۲۰۱۳

مخاطرات: بمباران کلمه ها کلیدی، محتوای بی‌چگونگی

چه طور عمل می‌نماید؟ دربین الگوریتم های گوگل این مرغ مگس خوار میباشد که به گوگل یاری می‌نماید تا سوال گزینه جست‌وجو را عالی تعبیر نماید what is seo و نتایجی را ارائه دهد که با مقصود جست‌وجوگر بیشتر هم خوانی داشته باشد. الگوریتم مرغ مگس‌خوار این قابلیت را برای یک شیت ساخت می‌نماید که حتی در‌صورتی‌که دقیقاً دربردارنده به عبارتی لغات کلیدی جست‌وجوگر نباشد همچنان مرتبه بگیرد و بالا بیاید. این دستور با پردازش گویش‌های طبیعی برای یافتن معانی مخفی، اصطلاحات و مترادف و هم معنی‌های عبارات به دست می آید.

چه کنیم؟ راجع‌به لغات کلیدی خویش بیشتر جست‌وجو نمائید و بر مفاهیم پشت کلمه ها کلیدی تمرکز فرمائید. با تمرکز جست‌وجوهای مرتبط، هم معنی‌ها و اصطلاحات شبیه را تجزیه و محاسبه نمائید. شایسته ترین منابع شما جست‌وجوهای مرتبط، سؤالات مرتبط و همینطور پیشنهادات اتومات جانور در نوار جستجوی گوگل می باشند.

۴- گوشی
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ آوریل ۲۰۱۵

مخاطرات: نبود ورژن موبایلی شیت یا این که ورژن موبایلی بسیار ضعیف.


چه طور عمل می‌نماید: این الگوریتم و به‌روزرسانی‌های آنگاه تمرکز را از ورژن دسکتاپ به ورژن گوشی اینترنت‌وبسایت شما تغییر‌و تحول داده میباشد. امروزه الگوریتم های گوگل همه اینترنت‌تارنما‌ها را بر طبق سرعت و کاربرپسند بودن ورژن موبایلی آنها نیز درجه‌بندی می‌نماید.

چه کنیم؟ صفحه های خویش را برای جست‌وجو در موبایل با صرفه فرمائید و روی سرعت و قابلیت و امکان به کار گیری از آن تمرکز فرمایید. آزمایش‌های تلفن همراه فرندلی (Mobile-Friendly) گوگل و اندازه‌گیری سرعت برگه به شما یاری می‌نماید متوجه گردید کدام جنبه‌های شیت شما بایستی بهبود بیابد.

۵- رنک برین (RankBrain)
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵

مخاطرات: خلا رابطه مشخص و معلوم با سوال، محتوای سطحی، رابط کاربری ضعیف

چه گونه فعالیت می‌نماید؟ این الگوریتم بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار میباشد. رنک‌برین یک کدام از الگوریتم های گوگل میباشد که به وسیله یک سیستم یادگیری ماشینی به گوگل یاری می‌نماید تا معنای پشت هر سؤال را بفهمد و شایسته ترین حاصل را در جواب به آن سؤال ارائه دهد. گوگل، رنک‌برین را سومی فاکتور اصلی در جايگاه بندی می‌نامد. در حالی که حقیقت این میباشد که ما ابداٌ فرمول ظریف پشت این به‌روزرسانی تبارک را نمی‌دانیم. رخداد لحاظ بر این میباشد که رنک‌برین مسئول سفارشی کردن نتیجه ها جستجوی گوگل برای مخاطب میباشد. با این الگوریتم گوگل بالاتر از سؤال آیتم جست‌وجوی شخص می‌رود و موردها دیگری به عنوان مثال مترادف و هم معنی‌ها، عبارات ضمنی و تاریخچه جست‌وجوی فردی هر شخص را در لحاظ می گیرد.

چه کنیم؟ با یاری ابزار تجزیه و محاسبه رقابتی، صفحه ها خویش با صرفه نمائید. این‌سیرتکامل می توانید لیست جامعی از اصطلاحات و مفاهیم مرتبط را که بوسیله تعداد متعددی از رقبای رفیعتر خویش به کارگیری میشوند، کشف نمایید. آنگاه راهی برای افزودن این لغت ها به محتوای خویش پیدا نمایید. خواهید روءیت کرد که بازدید از صفحه های شما به روش دیده‌گیری ارتقاء می یابد.

۶- برت (BERT)
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹

مخاطرات: محتوای ضعیف از دید نوشتاری، فارغ از تمرکز، فارغ از کانتکست

کانتکست در واقع متن قضیه دور و بر محتوای اساسی میباشد که به ادراک خوب آن یاری می‌نماید.
چه طور فعالیت می‌نماید؟ برت یک کدام از دیگر از الگوریتم های گوگل میباشد که از حرفه‌آوری پردازش لهجه‌های طبیعی برای شعور خوب عبارت‌های آیتم کاوش، تعبیروتفسیر متن‌ها، تشخیص لغت ها و رابطه ها در بین کلمه ها به کار گیری می‌نماید.

چه کنیم؟ سرنوشت روزی آمد که گوگل حقیقتاً به عالی تایپ کردن ارزش بخشید. برای تایپ کردن یک نسخه برداری اصولی و معنادار همت نمایید. این به‌این معنا میباشد که محتوایی که می‌نویسید مورد یا این که کانتکست داشته باشد. از حروف ربط به صحت به کار گیری نمایید و بیشتر به مدل توضیحی بنویسید.

۷- به روزرسانی اساسی
تاریخ به‌روزرسانی: سال ۲۰۱۷ تاکنون

چه گونه عمل می‌نماید؟ از سال ۲۰۱۷ به‌ بعد از آن الگوریتم های نو گوگل تحت عنوان به‌روزرسانی‌های اساسی معرفی گردیده‌اند. از آن مجال، حتی شفافیت کمتری درباره ی این‌که‌این به‌روزرسانی‌ها چیست و کدام نصیب از جست‌وجو را بهبود می بخشد وجود داراست. این احتمال وجود داراست که‌این به‌روزرسانی‌ها صرفا گسترش‌هایی جزئی در به‌روزرسانی‌های گذشته الگوریتم های گوگل باشد.

چه کنیم؟ از آنجایی که اثرات به‌روزرسانی‌های الگوریتم های جستجوی گوگل اکثر زمان ها ناشناخته می باشند، یکی کارهایی که می توانید اعمال دهید این میباشد که تاریخچه نتیجه ها موتور جست‌وجو را برای عبارات کلیدی متبوع خویش ردیابی فرمائید. بعداز اعمال به‌روزرسانی می توانید رسیدگی فرمایید که کدام یک از رقبای شما در جايگاه‌بندی بالا یا این که ذیل رفته‌اند و در ارتباط دست اندرکاران مؤثر در نظر گرفتن بزنید. می توانید از ابزار رنک ترکر (Rank Tracker) استعمال فرمایید و حاصل به دست آمده را تجزیه و نظارت فرمایید.

۸- کبوتر
گلشن‌وحش الگوریتم های گوگل

اما که گلشن‌وحش گوگل هنوز! نیست. البته به جز پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار که در صدر اشاره شد الگوریتم دیگری با اسم یک حیوان در الگوریتم های گوگل وجود دارااست: الگوریتم کبوتر.


خطرها: برخلاف پاندا و پنگوئن، الگوریتم کبوتر یک به‌روزرسانی بر طبق جریمه وجود ندارد.

چه طور عمل می‌نماید؟ بین الگوریتم های گوگل تمرکز الگوریتم کبوتر بر محلی بودن نتیجه ها جست‌وجو میباشد. کبوتر با پیش بینی شرایط مکانی استفاده کننده حاصل جست‌وجو و نقشه گوگل را زیر تأثیر قرار میدهد. الگوریتم کبوتر یک امتیاز آشکار برای استحصال‌وکارهای محلی میباشد که در‌پی جذب مشتریان از بخش ها گوشه و کنار خویش می‌باشند.

چه کنیم؟ با به کار گیری از لغات کلیدی مطابق جای شما میتوانید از الگوریتم کبوتر به عایدی خویش به کارگیری نمایید. خلال این می توانید محل حصول‌وکارتان را در نقشه گوگل نماد‌ نمائید و این نقشه را در نصیب رابطه با ما در وبسایت خویش اضافه نمایید.

حرف آخری
در‌این نوشته‌علمی به الگوریتم های جالب گوگل و کارکرد آن ها پرداختیم و نکاتی که هنگام بهینه سازی می بایست در حیث بگیریم. ولی در واقع فقط کاری که شما بایستی ایفا بدهید این میباشد که فقطً جهت حصول جايگاه عالی برای یک واژه و کلمه کلیدی خاص همت نکنید. محتوایی ساخت‌و‌ساز فرمایید که به نیاز یوزرها جواب میدهد. در واقع مقصود گوگل از این الگوریتم‌ها تشویق مدیران اینترنت و بازاریابان به تکثیر محتوایی میباشد که در نوع خویش شایسته ترین باشد. در حالتی‌که محتوایی ساخت و ساز میکنید که به سؤالات عموم جواب می دهد، با‌یقین در مسیر صدق قرار گرفته‌اید.

آیا سؤالات بیشتری در خصوص الگوریتم های جستجوی گوگل دارید؟ ذوق زده می‌شویم که در نصیب نظرها به آن ها بپردازیم. همینطور در شرایطی که تا کنون بوسیله گوگل جریمه گردیده‌اید معطل تلاوت تجربیات شما هستیم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 645
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 29
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 148
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 615
  • بازدید ماه : 2976
  • بازدید سال : 7550
  • بازدید کلی : 161924
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی