loading...

مرجع مقالات رسمي سئو

مقالات رسمي سئو

بازدید : 17
يکشنبه 25 دی 1401 زمان : 9:41

جستجوی معنایی (Semantic Search) منش نو گوگل در شعور ظریف‌خیس و درست‌خیس غرض مخاطبان کاوش کننده از روش آشنایی عالی لغت ها میباشد. تحت عنوان مثال چنانچه واژه فردوسی را کاوش نمائید گوگل از روش جستجوی معنایی متوجه می‌گردد که مراد شما به عبارتی شعر سرا تبارک حکیم فردوسی میباشد سئو در مشهد خیر میدان فردوسی؛ از این رو داده ها مفیدی را براساس کردار کاربرانی که قبل از شما کلمه و واژه فردوسی را کاوش کرده‌اند، پژوهش، توده‌آوری و در اختیارتان قرار می دهد یا این که در صورتی‌که اهل مشاهده فیلم ارباب رینگ‌ها باشید می دانید که اسم شخصیت بد ذاتی که رینگ در وجود «اسمیگل» به وجود آورد، گالوم میباشد. البته فرض نمائید که شما اسم آن را فراموش کرده‌اید و در همین مجال قصد دارید در زمینه ی تاریخچه این شخصیت بدانید و با جستجوی عبارت جان دار ترسناک در ارباب رینگ‌ها، گوگل خواسته شمارا فهم و شعور می‌نماید و ورقه ویکی‌پدیای گالوم را اکران میدهد البته در پیشین در صورتی این عبارت را کاوش می‌کردید گوگل شعور صحت از لغت ها نداشت رایا پارس و برای اکران حاصل، به‌دنبال صفحاتی میرفت که فقطً واژه یا این که عبارت متبوع در آنها بود. در واقعیت جستجوی معنایی به امداد الگوریتم‌های خاص، هوش تصنعی، رسیدگی منابع اطلاعاتی گسترده، فهم توسعه یافته‌ای از غرض کاوش گر به یار و همدم داشته و این قابلیت و امکان را داراست که مجاورت‌ترین و ظریف‌ترین جواب‌ها را به اکران بگذارد. در واقعیت جستجوی معنایی یک دگرگونی نوین در دنیای seo به‌وجود آورده و پیرو آن بخش اعظمی از seo امور مجاب شدند که رفتارهای قبل خویش را تغییر و تحول دهند و از تکنیک‌های نو برای بهینه سازی کردن وب سایت به کارگیری نمایند. ما درین محتوا از وب سایت پزشک معالج تجارت قصد داریم شمارا تماما با جستجوی معنایی آشنا کنیم، پس تا انتهای محتوا هم پا ما باشید.

جستجوی معنایی (Semantic Search) یک تکنیک جستجوی داده ها میباشد که تنها براساس لغت ها کلیدی نتیجه ها کاوش را آراسته نمی‌نماید بلکه بر what is seo مبنا فهم معنی کلماتی که استفاده کننده در کاوش به کار گیری کرده، نتیجه ها را تر و تمیز می‌نماید. جستجوی معنایی به یاری آشنایی، فهم و شعور، تجزیه و چک عبارت کاوش گردیده، تطبیق الگوریتم‌های لهجه طبیعی، مفاهیم و هم معنی‌ها، شایسته ترین و ظریف‌ترین داده ها را از مقر‌های داده ها، وبسایت‌ها و بقیه منابعی که در وب وجود دارااست تهیه و تنظیم و در حاصل کاوش برای یوزرها اکران می دهد. در واقع غرض گوگل از جستجوی معنایی، فهم و شعور زبانی میباشد که بشر‌ها طبیعتا و روزانه از آن به کار گیری می‌نمایند. همینطور این نوع کاوش به‌دنبال بهبود توجه کاوش و ادراک غرض جستجو گر از روش معنای متنی بوده و قابلیت و امکان کسب جواب‌ها و اکران حاصل ظریف و فردی‌سازی گردیده را دارااست. از این رو موتورهای کاوش قادرند از روش این کاوش کوئری‌های متفاوت را فهم نمایند و دریابند که چه مواقعی منجر ساخت و ساز یک کوئری بوسیله مخاطب میشود و یوزرها از جستجوی کوئری متبوع چه انتظاراتی دارا هستند. گوگل زمانی که قصد داراست محتوای مرتبط با یک کوئری را تشخیص دهد، کارداران مختلفی را در لحاظ می گیرد که در‌این نصیب به آنان می پردازیم.

سابقۀ جستجوی استفاده کننده
حالت جغرافیایی مخاطب
با هم‌آیی عبارات و مسافت در میان آنها (Co-Occurrence)
دامنه‌های پیوند داده گردیده به ورقه ها و متن‌ها مرتبط به مورد کاوش
مختصات کوئری (اشکال گوناگون نوشتاری یک واژه، مختصات املائی و ...)
سوابق جستجوی عمومی (جستجوهایی که در بازه زمانی‌های هنگامی مجاورت و پی درپی صورت گرفته‌اند و با جستجوی مخاطب مرتبط میباشد.)


جستجوی معنایی چه اهمیتی دارااست؟

یکی مهم ترین دلایل مداقه فزاینده جستجوی معنایی، جستجوی صوتی میباشد که معمولاً با جمله‌ها و کلمه ها زمان بر‌خیس اعمال می گردد. Siri و Alexa دستیارات صوتی گوگل و بقیه ابزارهای جستجوی صوتی برای اینکه یوزرها را به نتیجه ها دلخواه کاوش برسانند می بایست به دانش دور‌نما و شعور ظریف معنایی بزرگ دسترسی داشته باشند.

ابهام گویش یکی از دیگر از دست اندرکاران مداقه این کاوش هست، سوای اینکه مخاطب از کدام لهجه برای کاوش استعمال می‌نماید، اکثری از لغات دارنده معانی زیادی می‌باشند؛ براین اساس جهت ارائه حاصل مرتبط‌خیس، موتورهای کاوش بایستی بتوانند عبارت کاوش را در متن پژوهش نمایند. تحت عنوان مثال یک موتور کاوش می بایست دربین واژه و کلمه table (میز) و table (جدول) تمایز قائل گردد که‌این فرمان سوای محاسبه معنایی قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد اما جستجوی معنایی این نوع جستجوها را سهل وآسان کرده، به صورتی که صرفا با قرار دادن کلمه و واژه در متن، این دستور را اعمال می دهد. از سایر دلایل مداقه جستجوی معنایی می‌اقتدار نکات زیر را برشمرد.

1. به کارگیری یوزرها از لغات متنوعی که مشابه محتوای متبوع وجود ندارد: همان طور که می دانید اکثر اوقات یوزرها در طی کاوش از کلمه ها متنوعی استعمال می‌نمایند که دقیقاً مشابه محتوای متبوع وجود ندارد یا این که در بعضی مواقع هنگام جستجوی استفاده کننده نمی‌داند که چه‌گونه پرسش خویش را مطرح نماید. تحت عنوان مثال فکر کنید که رادیو آهنگی را پخش می‌نماید و شما آن نوا را می‌پسندید البته نام نوا و خواننده را نمی‌دانید؛ از این رو آغاز به جستجوی نصیب‌هایی از متن آوا در گوگل می کنید و گوگل از روش جستجوی معنایی معنی سرچ شدۀ شما‌را شعور کرده و محتوای ظریف و آیتم نظرتان را در نتیجه ها گوگل برای شما به اکران می گذارد.

2. جستجوهایی که به طور ناخواسته غیر قابل فهم میباشند: دیدنی میباشد بدانید که حتی‌در گویش انگلیسی حدوداً 40 درصد لغت ها دارنده معانی متفاوتی می‌باشند یا این که اسامی اکثری وجود داراست که تحت عنوان صفت، فعل یا این که هردو آن ها به‌فعالیت می روند و این زمینه بسیار معضل برانگیز میباشد اما جستجوی معنایی درصدد میباشد که‌این معضل را رفع نماید.

3. لزوم فهم ارتباط ها دربین سلسله مراتب لغوی و entityها

4. درنظر به چنگ آوردن علایق و تمایلات فردی

در واقعیت گوگل و بقیه موتورهای کاوش در شناسایی ماهیت‌های متفاوت و ساخت جواب برای سوال های متفاوت دارای تخصص شد‌ه‌است. این عمل را از روش رابطه دادن داده‌ها که جستجوی قادر‌خیس و مرتبط‌تری را ساخت‌و‌ساز می‌نماید، اجرا میدهد و به سوال‌ها به طور الگوریتم شعور گردیده جواب ظریف میدهد. به این ترتیب جستجوی معنایی روند رابطه دهی، سازمان‌دهی و نظم‌دهی داده ها به صورت معنایی به وظیفه‌ای برای موتورهای کاوش تبدیل گردیده است و با شعور کلیۀ این داده‌ها و داده ها قابلیت و امکان شایسته ترین فیض به دست آوردن تجربیات مخاطب را به حداکثر می رساند.

چرا موتور های کاوش در ادامه جستجوی معنایی میباشند؟

همانگونه که می دانید یوزرها همواره به‌دنبال حاصل ظریف، کاربردی و موثر می باشند؛ از این رو گوگل و بقیه موتورهای کاوش دریافتند که نظارت لغات کلیدی برای اکران حاصل کاوش کفاف نمی دهد بلکه می بایست مفاهیم جستجوی یوزرها را شعور نمایند و از دربین کلیۀ اطلاعات دردسترس در بستر وب، مرتبط‌ترین و ظریف‌ترین نتیجه ها را به یوزرها ارائه نمایند که جستجوی معنایی، شایسته ترین تکنیک میباشد. در واقعیت جستجوی معنایی برای یک موتور کاوش به معنای اسپم (هرزنامه) کمتر، وسعت داده ها بیشتر، شعور خوب از مقصود جستجوی مخاطب و جستجوی مجاورت‌خیس و ظریف‌خیس به لهجه طبیعی بشر میباشد.

شاید هر روز با جستجوی معنایی سروکار داشته باشید البته به آن دقت نکرده باشید. ما درین قسمت قصد داریم شما‌را با بعضا از مهم ترین کاربردهای جستجوی معنایی در معاش روزانه آشنا کنیم.

شناسایی و بازنویسی عبارات کاوش گردیده: یک کدام از کاربردهای جستجوی معنایی، شناسایی لغات خطا از دید نگارشی، املائی و اصلاح آن‌هاست. مطلقاً برایتان اتفاق افتاده میباشد املای عبارتی که در موتور کاوش وارد نمودید، نادرست باشد و هنگامی که بر روی آیکون ذره‌در بین کلیک می کنید، گوگل به طور خود کار ورژن درست و دستکاری گردیده عبارت جستجوی شمارا با رنگ آبی‌رنگ اکران می دهد.

ارائه جواب‌های کاربردی در کوتاه‌ترین فرصت ممکن: جستجوی معنایی با فهم سریع عبارتی که شما کاوش کردید در کوتاه‌ترین مجال ممکن چند وب سایت مرتبط را ارائه داده و مستقیماً جواب سوالهای شمارا علامت میدهد.

پاسخگویی به سوال های: امروزه گوگل و بقیه موتورهای کاوش به یاری جستجوی مفهومی قادرند به سادگی سوالهای متعدد را فهم نموده و برای آنان مرتبط‌ترین و ظریف‌ترین جواب را ارائه ‌دهند.

شناسایی مطالب بی‌چگونگی: جستجوی معنایی مزایای توسعه یافته‌ای برای موتورهای کاوش به ارمغان میاورد که یکی مهم ترین آن ها شناسایی و رد صلاحیت محتواهای بی‌چگونگی میباشد. در قبلی اکثری از وب سایت‌ها با تکرار بیش تر از حد لغات کلیدی در محتوا کوشش داشتند جايگاه بهتری حصول نمایند ولی طی سال‌های اخیر استحصال سکو بالا بدین آسانی وجود ندارد و گوگل با استعمال از الگوریتم‌ها و استراتژی‌های هوشمند و غامض خویش چگونگی صفحه های را نظارت و درجه‌بندی می‌نماید. ما در‌این قسمت قصد داریم شمارا با بعضی از پرکاربردترین و بغرنج‌ترین استراتژی‌های گوگل آشنا کنیم.

نما سازی مخفی برای معانی (LSI) مخفف latent Semantic Indexing
تخصیص دادن پنهانی( Dirichlet) یا این که LDA مخفف latent Dirichlet Allocation
فراوانی لغت - فراوانی گواهی معکوس (TF-IDF)مخفف Term Frequency-Inverse Document Frequency
موتورهای کاوش با به کار گیری از جستجوی معنایی و الگوریتم جستجوی مبتنی بر موجودیت entity-based search، می توانند به شعور صحیح‌تری نسبت به آنچه که ممکن میباشد مخاطب به‌دنبال آن باشد، برسند.


جستجوی معنایی چه اهمیتی در بهینه سازی دارااست؟

شناخت با جستجوی معنایی برای متخصصان seo بسیار اصلی و ضروریست؛ چون باعث میگردد تا همگام با تحولات موتورهای کاوش پیش پروسه. همانگونه که پیش‌خیس اشاره کردیم، در آجل‌ مجاورت جستجوی صوتی سهم عظیمی از نتیجه ها کاوش را خواهد داشت؛ از این رو التفات گویش طبیعی و محاوره بشر در کاوش غیرقابل انکار میباشد و به همین استدلال متخصصان seo و صاحبان وبسایت می بایست به تحولات و تکنیک‌های جستجوی معنایی اعتنا بخش اعظمی نمایند. دوراندیشی از طرز شغل با جستجوی معنایی، بینش جدیدی را در ساخت‌و‌ساز و ارائه محتوا به شما میدهد. شما می بایست سناریوهای احتمالی جستجوی یوزرها را پیش‌بینی نمائید و نحوۀ پاسخگویی به کوئری یوزرها را فهم و شعور نموده و محتوایی که دارنده رده مطلوب در جواب یوزرها میباشد را ساخت نمایید.

جستجوی معنایی چه‌گونه شغل می نماید؟

گوگل در سال 2013 با معرفی الگوریتم مرغ مگس‌خوار نشانه اعطا کرد که در اکنون تغییر و تحول طریقه به معنی کاوش میباشد و همت داراست تا قصد یوزرها از کاوش را شناسایی و تشخیص دهد. این الگوریتم یک کدام از والا‌ترین تحولات بنیادی گوگل از سال 2009 بوده که نتیجه ها آن، نتیجه ها مجاورت‌خیس و مرتبط‌خیس به جواب سوالهای میباشد. در واقعیت به‌عوض این که در کاوش به کلمه ها اعتنا گردد، معنا آن عبارت درنظر گرفته می‌گردد. اینک گوگل در حالا فعالیت بر روی داده‌های جستجوی خویش میباشد تا علم خویش را نسبت به‌این مسئله بدون نقص‌خیس نماید. این داده ها به عنوان گراف علم هست.

چرا گوگل به جستجوی معنایی التفات میدهد؟

گوگل تلاش داراست با اکران شایسته ترین وب سایت‌ها به یوزرها، داده های عددی مخاطبان خویش را ارتقا دهد و میتواند از تبلیغات درآمد بخش اعظمی استخراج نماید؛ از این رو گوگل هر فعالیتی که به اکران حاصل مجاورت‌خیس و خوب برای یوزرها ختم خواهد شد را دنبال می‌نماید.

جستجوی معنایی (Semantic Search) منش نو گوگل در شعور ظریف‌خیس و درست‌خیس غرض مخاطبان کاوش کننده از روش آشنایی عالی لغت ها میباشد. تحت عنوان مثال چنانچه واژه فردوسی را کاوش نمائید گوگل از روش جستجوی معنایی متوجه می‌گردد که مراد شما به عبارتی شعر سرا تبارک حکیم فردوسی میباشد سئو در مشهد خیر میدان فردوسی؛ از این رو داده ها مفیدی را براساس کردار کاربرانی که قبل از شما کلمه و واژه فردوسی را کاوش کرده‌اند، پژوهش، توده‌آوری و در اختیارتان قرار می دهد یا این که در صورتی‌که اهل مشاهده فیلم ارباب رینگ‌ها باشید می دانید که اسم شخصیت بد ذاتی که رینگ در وجود «اسمیگل» به وجود آورد، گالوم میباشد. البته فرض نمائید که شما اسم آن را فراموش کرده‌اید و در همین مجال قصد دارید در زمینه ی تاریخچه این شخصیت بدانید و با جستجوی عبارت جان دار ترسناک در ارباب رینگ‌ها، گوگل خواسته شمارا فهم و شعور می‌نماید و ورقه ویکی‌پدیای گالوم را اکران میدهد البته در پیشین در صورتی این عبارت را کاوش می‌کردید گوگل شعور صحت از لغت ها نداشت رایا پارس و برای اکران حاصل، به‌دنبال صفحاتی میرفت که فقطً واژه یا این که عبارت متبوع در آنها بود. در واقعیت جستجوی معنایی به امداد الگوریتم‌های خاص، هوش تصنعی، رسیدگی منابع اطلاعاتی گسترده، فهم توسعه یافته‌ای از غرض کاوش گر به یار و همدم داشته و این قابلیت و امکان را داراست که مجاورت‌ترین و ظریف‌ترین جواب‌ها را به اکران بگذارد. در واقعیت جستجوی معنایی یک دگرگونی نوین در دنیای seo به‌وجود آورده و پیرو آن بخش اعظمی از seo امور مجاب شدند که رفتارهای قبل خویش را تغییر و تحول دهند و از تکنیک‌های نو برای بهینه سازی کردن وب سایت به کارگیری نمایند. ما درین محتوا از وب سایت پزشک معالج تجارت قصد داریم شمارا تماما با جستجوی معنایی آشنا کنیم، پس تا انتهای محتوا هم پا ما باشید.

جستجوی معنایی (Semantic Search) یک تکنیک جستجوی داده ها میباشد که تنها براساس لغت ها کلیدی نتیجه ها کاوش را آراسته نمی‌نماید بلکه بر what is seo مبنا فهم معنی کلماتی که استفاده کننده در کاوش به کار گیری کرده، نتیجه ها را تر و تمیز می‌نماید. جستجوی معنایی به یاری آشنایی، فهم و شعور، تجزیه و چک عبارت کاوش گردیده، تطبیق الگوریتم‌های لهجه طبیعی، مفاهیم و هم معنی‌ها، شایسته ترین و ظریف‌ترین داده ها را از مقر‌های داده ها، وبسایت‌ها و بقیه منابعی که در وب وجود دارااست تهیه و تنظیم و در حاصل کاوش برای یوزرها اکران می دهد. در واقع غرض گوگل از جستجوی معنایی، فهم و شعور زبانی میباشد که بشر‌ها طبیعتا و روزانه از آن به کار گیری می‌نمایند. همینطور این نوع کاوش به‌دنبال بهبود توجه کاوش و ادراک غرض جستجو گر از روش معنای متنی بوده و قابلیت و امکان کسب جواب‌ها و اکران حاصل ظریف و فردی‌سازی گردیده را دارااست. از این رو موتورهای کاوش قادرند از روش این کاوش کوئری‌های متفاوت را فهم نمایند و دریابند که چه مواقعی منجر ساخت و ساز یک کوئری بوسیله مخاطب میشود و یوزرها از جستجوی کوئری متبوع چه انتظاراتی دارا هستند. گوگل زمانی که قصد داراست محتوای مرتبط با یک کوئری را تشخیص دهد، کارداران مختلفی را در لحاظ می گیرد که در‌این نصیب به آنان می پردازیم.

سابقۀ جستجوی استفاده کننده
حالت جغرافیایی مخاطب
با هم‌آیی عبارات و مسافت در میان آنها (Co-Occurrence)
دامنه‌های پیوند داده گردیده به ورقه ها و متن‌ها مرتبط به مورد کاوش
مختصات کوئری (اشکال گوناگون نوشتاری یک واژه، مختصات املائی و ...)
سوابق جستجوی عمومی (جستجوهایی که در بازه زمانی‌های هنگامی مجاورت و پی درپی صورت گرفته‌اند و با جستجوی مخاطب مرتبط میباشد.)


جستجوی معنایی چه اهمیتی دارااست؟

یکی مهم ترین دلایل مداقه فزاینده جستجوی معنایی، جستجوی صوتی میباشد که معمولاً با جمله‌ها و کلمه ها زمان بر‌خیس اعمال می گردد. Siri و Alexa دستیارات صوتی گوگل و بقیه ابزارهای جستجوی صوتی برای اینکه یوزرها را به نتیجه ها دلخواه کاوش برسانند می بایست به دانش دور‌نما و شعور ظریف معنایی بزرگ دسترسی داشته باشند.

ابهام گویش یکی از دیگر از دست اندرکاران مداقه این کاوش هست، سوای اینکه مخاطب از کدام لهجه برای کاوش استعمال می‌نماید، اکثری از لغات دارنده معانی زیادی می‌باشند؛ براین اساس جهت ارائه حاصل مرتبط‌خیس، موتورهای کاوش بایستی بتوانند عبارت کاوش را در متن پژوهش نمایند. تحت عنوان مثال یک موتور کاوش می بایست دربین واژه و کلمه table (میز) و table (جدول) تمایز قائل گردد که‌این فرمان سوای محاسبه معنایی قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد اما جستجوی معنایی این نوع جستجوها را سهل وآسان کرده، به صورتی که صرفا با قرار دادن کلمه و واژه در متن، این دستور را اعمال می دهد. از سایر دلایل مداقه جستجوی معنایی می‌اقتدار نکات زیر را برشمرد.

1. به کارگیری یوزرها از لغات متنوعی که مشابه محتوای متبوع وجود ندارد: همان طور که می دانید اکثر اوقات یوزرها در طی کاوش از کلمه ها متنوعی استعمال می‌نمایند که دقیقاً مشابه محتوای متبوع وجود ندارد یا این که در بعضی مواقع هنگام جستجوی استفاده کننده نمی‌داند که چه‌گونه پرسش خویش را مطرح نماید. تحت عنوان مثال فکر کنید که رادیو آهنگی را پخش می‌نماید و شما آن نوا را می‌پسندید البته نام نوا و خواننده را نمی‌دانید؛ از این رو آغاز به جستجوی نصیب‌هایی از متن آوا در گوگل می کنید و گوگل از روش جستجوی معنایی معنی سرچ شدۀ شما‌را شعور کرده و محتوای ظریف و آیتم نظرتان را در نتیجه ها گوگل برای شما به اکران می گذارد.

2. جستجوهایی که به طور ناخواسته غیر قابل فهم میباشند: دیدنی میباشد بدانید که حتی‌در گویش انگلیسی حدوداً 40 درصد لغت ها دارنده معانی متفاوتی می‌باشند یا این که اسامی اکثری وجود داراست که تحت عنوان صفت، فعل یا این که هردو آن ها به‌فعالیت می روند و این زمینه بسیار معضل برانگیز میباشد اما جستجوی معنایی درصدد میباشد که‌این معضل را رفع نماید.

3. لزوم فهم ارتباط ها دربین سلسله مراتب لغوی و entityها

4. درنظر به چنگ آوردن علایق و تمایلات فردی

در واقعیت گوگل و بقیه موتورهای کاوش در شناسایی ماهیت‌های متفاوت و ساخت جواب برای سوال های متفاوت دارای تخصص شد‌ه‌است. این عمل را از روش رابطه دادن داده‌ها که جستجوی قادر‌خیس و مرتبط‌تری را ساخت‌و‌ساز می‌نماید، اجرا میدهد و به سوال‌ها به طور الگوریتم شعور گردیده جواب ظریف میدهد. به این ترتیب جستجوی معنایی روند رابطه دهی، سازمان‌دهی و نظم‌دهی داده ها به صورت معنایی به وظیفه‌ای برای موتورهای کاوش تبدیل گردیده است و با شعور کلیۀ این داده‌ها و داده ها قابلیت و امکان شایسته ترین فیض به دست آوردن تجربیات مخاطب را به حداکثر می رساند.

چرا موتور های کاوش در ادامه جستجوی معنایی میباشند؟

همانگونه که می دانید یوزرها همواره به‌دنبال حاصل ظریف، کاربردی و موثر می باشند؛ از این رو گوگل و بقیه موتورهای کاوش دریافتند که نظارت لغات کلیدی برای اکران حاصل کاوش کفاف نمی دهد بلکه می بایست مفاهیم جستجوی یوزرها را شعور نمایند و از دربین کلیۀ اطلاعات دردسترس در بستر وب، مرتبط‌ترین و ظریف‌ترین نتیجه ها را به یوزرها ارائه نمایند که جستجوی معنایی، شایسته ترین تکنیک میباشد. در واقعیت جستجوی معنایی برای یک موتور کاوش به معنای اسپم (هرزنامه) کمتر، وسعت داده ها بیشتر، شعور خوب از مقصود جستجوی مخاطب و جستجوی مجاورت‌خیس و ظریف‌خیس به لهجه طبیعی بشر میباشد.

شاید هر روز با جستجوی معنایی سروکار داشته باشید البته به آن دقت نکرده باشید. ما درین قسمت قصد داریم شما‌را با بعضا از مهم ترین کاربردهای جستجوی معنایی در معاش روزانه آشنا کنیم.

شناسایی و بازنویسی عبارات کاوش گردیده: یک کدام از کاربردهای جستجوی معنایی، شناسایی لغات خطا از دید نگارشی، املائی و اصلاح آن‌هاست. مطلقاً برایتان اتفاق افتاده میباشد املای عبارتی که در موتور کاوش وارد نمودید، نادرست باشد و هنگامی که بر روی آیکون ذره‌در بین کلیک می کنید، گوگل به طور خود کار ورژن درست و دستکاری گردیده عبارت جستجوی شمارا با رنگ آبی‌رنگ اکران می دهد.

ارائه جواب‌های کاربردی در کوتاه‌ترین فرصت ممکن: جستجوی معنایی با فهم سریع عبارتی که شما کاوش کردید در کوتاه‌ترین مجال ممکن چند وب سایت مرتبط را ارائه داده و مستقیماً جواب سوالهای شمارا علامت میدهد.

پاسخگویی به سوال های: امروزه گوگل و بقیه موتورهای کاوش به یاری جستجوی مفهومی قادرند به سادگی سوالهای متعدد را فهم نموده و برای آنان مرتبط‌ترین و ظریف‌ترین جواب را ارائه ‌دهند.

شناسایی مطالب بی‌چگونگی: جستجوی معنایی مزایای توسعه یافته‌ای برای موتورهای کاوش به ارمغان میاورد که یکی مهم ترین آن ها شناسایی و رد صلاحیت محتواهای بی‌چگونگی میباشد. در قبلی اکثری از وب سایت‌ها با تکرار بیش تر از حد لغات کلیدی در محتوا کوشش داشتند جايگاه بهتری حصول نمایند ولی طی سال‌های اخیر استحصال سکو بالا بدین آسانی وجود ندارد و گوگل با استعمال از الگوریتم‌ها و استراتژی‌های هوشمند و غامض خویش چگونگی صفحه های را نظارت و درجه‌بندی می‌نماید. ما در‌این قسمت قصد داریم شمارا با بعضی از پرکاربردترین و بغرنج‌ترین استراتژی‌های گوگل آشنا کنیم.

نما سازی مخفی برای معانی (LSI) مخفف latent Semantic Indexing
تخصیص دادن پنهانی( Dirichlet) یا این که LDA مخفف latent Dirichlet Allocation
فراوانی لغت - فراوانی گواهی معکوس (TF-IDF)مخفف Term Frequency-Inverse Document Frequency
موتورهای کاوش با به کار گیری از جستجوی معنایی و الگوریتم جستجوی مبتنی بر موجودیت entity-based search، می توانند به شعور صحیح‌تری نسبت به آنچه که ممکن میباشد مخاطب به‌دنبال آن باشد، برسند.


جستجوی معنایی چه اهمیتی در بهینه سازی دارااست؟

شناخت با جستجوی معنایی برای متخصصان seo بسیار اصلی و ضروریست؛ چون باعث میگردد تا همگام با تحولات موتورهای کاوش پیش پروسه. همانگونه که پیش‌خیس اشاره کردیم، در آجل‌ مجاورت جستجوی صوتی سهم عظیمی از نتیجه ها کاوش را خواهد داشت؛ از این رو التفات گویش طبیعی و محاوره بشر در کاوش غیرقابل انکار میباشد و به همین استدلال متخصصان seo و صاحبان وبسایت می بایست به تحولات و تکنیک‌های جستجوی معنایی اعتنا بخش اعظمی نمایند. دوراندیشی از طرز شغل با جستجوی معنایی، بینش جدیدی را در ساخت‌و‌ساز و ارائه محتوا به شما میدهد. شما می بایست سناریوهای احتمالی جستجوی یوزرها را پیش‌بینی نمائید و نحوۀ پاسخگویی به کوئری یوزرها را فهم و شعور نموده و محتوایی که دارنده رده مطلوب در جواب یوزرها میباشد را ساخت نمایید.

جستجوی معنایی چه‌گونه شغل می نماید؟

گوگل در سال 2013 با معرفی الگوریتم مرغ مگس‌خوار نشانه اعطا کرد که در اکنون تغییر و تحول طریقه به معنی کاوش میباشد و همت داراست تا قصد یوزرها از کاوش را شناسایی و تشخیص دهد. این الگوریتم یک کدام از والا‌ترین تحولات بنیادی گوگل از سال 2009 بوده که نتیجه ها آن، نتیجه ها مجاورت‌خیس و مرتبط‌خیس به جواب سوالهای میباشد. در واقعیت به‌عوض این که در کاوش به کلمه ها اعتنا گردد، معنا آن عبارت درنظر گرفته می‌گردد. اینک گوگل در حالا فعالیت بر روی داده‌های جستجوی خویش میباشد تا علم خویش را نسبت به‌این مسئله بدون نقص‌خیس نماید. این داده ها به عنوان گراف علم هست.

چرا گوگل به جستجوی معنایی التفات میدهد؟

گوگل تلاش داراست با اکران شایسته ترین وب سایت‌ها به یوزرها، داده های عددی مخاطبان خویش را ارتقا دهد و میتواند از تبلیغات درآمد بخش اعظمی استخراج نماید؛ از این رو گوگل هر فعالیتی که به اکران حاصل مجاورت‌خیس و خوب برای یوزرها ختم خواهد شد را دنبال می‌نماید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 645
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 140
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 194
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 3282
  • بازدید سال : 7856
  • بازدید کلی : 162230
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی